fredag 17 juni 2011

Tele2 och deras försäljningsmetoder

Min fru fick besök av en oseriös hemförsäljare som lurade på henne ett dyrt Internet abonnemang vars första månad skulle vara gratis. Direkt när jag fick se abonnemanget som säljaren hade lyckats sälja till mig, med tre månaders uppsägningstid, så ringde jag Tele2 kl 19.45 för att få förklarat för mig att abonnemangsavdelningen var stängd. Dessutom fick hon ingen ångerblankett vilket hon ska ha enligt lagen enligt konsumentskydd. Tydligen har mobilbolagen satt det här i system att abonnemangsavdelningarna inte har samma öppe tider som resten av verksamheten. Dagen därpå kom jag fram till abonnemangsavdelningen, efter 147 signaler som jag räknade, och lyckades häva köpet.

Varför agerar inte konsumentverket och PTS. Abonnemangsavdelningen borde inom televerksamhet ha samma öppetider som försäljningsavdelningarna och uppsägningstiderna bordet vara betydligt lägre än tre månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar